Friday, May 8, 2015

Love Story part 1


Oleh kerana permintaan yg agak tinggi, di sini ingin sy menceritakan kisah ceritera cinta sy.. eceh.. sopan plak.. yes tajuk kali ni agak lovey dovey sket. psl how, when, what, where, who, which aku bertemu si dia. sbbnya kwn gua bilang kes gua agak luar biasa. hehe..

okay, awl pertama mula. jom naik mesin putar masa. xpun laci doraemon tu. ala, yg bole ke zaman dulu2. kita kembali ke zaman gua blaja dulu2. gua ni jenis yg agak kasar. lg2 dgn laki. naturenya mcm tu. gua ade 5 adik lelaki. nk x nak gua kna jd tough. so, kesannya gua jd agak kasar bile dgn lelaki. elok jgk mcm tu, kurang sikit aktiviti sosial. x ramai la yg sudi berkwn dgn gua. ade2 yg cb masuk line, cuma gua x berkenan. ade yg jenis suka ajak kuar, tetiba romantik x tentu arah. memang xla. gua fikir mcm ni, better disimpan sgl syg2 tu lepas kahwin. jd nak kenal gua, sila minta izin tuan papa.. unfortunately, xde siapa yg nk. sob3x. oleh itu, gua tetapkan gua hanya akn serius mencari selepas grad 

gua selalu berdoa. doa kudus ku pohonkan. moga Allah mendgr isi hatiku.. yg gua akn bertemu cinta hati, kenal x lama and trus kahwin. bknnya apa, kenal lame2 pun x kemana. gua x nak nnti kenal lama, pastu stat la mcm2 drama. pastu x jadi. pedih woo. dan lg 1, gua berharap yg bakal jodoh gua dok jauh2. biaq dipisah lautan gelora, hutan belukar. janji menjamin yg kami jarang berjumpa sblum kahwin.

gua dulu2 jenis suka ckp mengarot dgn kwn2. bukan caci maki bagai. slalu kwn2 gua tanya, "eh alya. ko nak kahwin dgn lelaki mcm mane nnti?". gua dgn selambanya jwb "nk mat saleh. xpun mix. mcm gempak je. ye dok". aha.. btul ckp moyang, nenek, wan, atuk, tokmak. ape yg kuar dr mulut, boleh jd doa. sbb apa?? haaa.. suspen kan.. 

sbbnya ialah ............................


sila tunggu entri seterusnya....

*gelak jahat

p/s: serius kna tunggu next entri. penat taip weh. 
p/s/s: adios nachos bersama dip guacamole

No comments:

Post a Comment